چاپ كامپيوتري و نوشت افزار الستي

چاپ كامپيوتري و نوشت افزار الستي

فرهنگي ـ مذهبي ـ علمي ـ ...

۴ کار خوبی که اگر زیاد انجام دهیم ضرر دارند!
گاهی اوقات کارها یا مواد غذایی که برایمان مفید هستند اگر بیش از حد لازم انجام یا استفاده شوند، نتیجه عکس داده و به بدن ضرر می‌رسانند. به عنوان مثال تمرینات ورزشی مفرط، خوابیدن زیاد، مصرف بیش از حد ویتامین ها یا مواد غنی شده می‌توانند برای انسان مضر باشند:

زیاد خوابیدن: اگرچه همه ما دوست داریم که روزهای تعطیل و آخر هفته استراحتی کامل داشته باشیم، اما باید بدانیم که زیاد خوابیدن انسان را کسل می‌کند. اگر شما روزی ۱۰ ساعت بخوابید، هنگامیکه از خواب برمی‌خیزید دچار سردرد و سرگیجه می‌شوید چراکه در هنگام خواب، نفس کشیدن آهسته تر شده و دی اکسید کربن کمتری از شش ها خارج می‌شود. در نتیجه وقتی که شما مدت زمان زیادی را در خواب سپری می‌کنید سطح دی اکسیدکربن افزایش یافته و موجب سردردتان می‌شود.

انجام دادن تست های متعدد پزشکی: همه ی ما با این جمله آشنا هستیم که: آزمایشات پزشکی متعددی انجام دهید تا اگر بیماری ای داشتید، در ابتدای امر متوجه شده تا سریعا” به درمان آن بپردازید… اما باید بدانید اگر تعداد این آزمایشات پزشکی مثلا” سی تی اسکن زیاد شود، ممکن است مشکل ساز شود. اشعه X موجود در این نوع آزمایشات می‌تواند باعث بروز سرطان شود! به این نکته توجه کنید: تا هنگامیکه پزشک معالجتان دستور آزمایشی خاص را به شما نداده است، به هیچ عنوان خود را در معرض اشعه X قرار ندهید.

زیاد مسواک زدن: همه ی ما می‌خواهیم دندانهایی سفید و زیبا داشته باشیم. طبق تحقیقات صورت گرفته افرادی که دهانی سالم و بهداشتی دارند، کمتر دچار بیماری قلبی و سکته مغزی می‌شوند. بسیاری از ما برای از بین بردن لکه های دندان، هنگام مسواک زدن ، فشار زیادی را به دندانها و لثه هایمان وارد می‌کنیم. درحالیکه این کار باعث از بین رفتن مینای دندان و صدمه زدن به لثه ها می‌شود. برای سالم نگه داشتن دندان ها روزی ۲ تا ۳ بار مسواک زدن اصولی کافیست.

شستن بیش از اندازه ی صورت: اگر پوست شما چرب یا مستعد آکنه است، احتمالا” وسوسه می‌شوید که صورت تان را چندین بار در روز بشویید. اما همین اشتباه کافیست که پوست شما تحریک شده و به مرور زمان شرایط بدتر شود. به طور کلی هدف از شستن پوست، از بین بردن آلودگی ها و باکتری هاست. برای این امر کافیست ۲ بار در روز پوست خود را با پاک کننده های ملایم تمیز کنید.

منبع :http://www.shahrekhabar.com/analysis/1366620240854614

 


نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: دو شنبه 2 ارديبهشت 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , alasti.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com